וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 דברים מטורפים שקורים לגוף שלכם בזמן הנשיקה

5.2.2017 / 10:10

לא צריך להיות מומחה כדי להבין כמה הנשיקה משפיעה על הנפש שלנו, אך המדע מצא השפעות עוצמתיות של גילוי האהבה הזה גם על הגוף ועל התהליכים שקורים בו. לקראת יום האהבה המתקרב" זה מה שקורה בגוף שלכם בזמן נשיקה

5 עובדות על נשיקות/מערכת "אסור לפספס"

אין ספק שמשהו מוזר קורה לגוף שלנו בזמן הנשיקה – כולנו מרגישים את זה, אבל לא בדיוק יודעים להסביר לעצמנו מה זה. ההתרגשות, הרעד, הפרפרים בבטן, הדופק המואץ – כל אלו מהווים ביטוי לתהליכים גופניים שמופעלים או מתעצמים במהלך הנשיקה. אלה חלק מהדברים המפתיעים שקורים לנו באותו רגע עוצמתי ובלתי נשכח.

עוד בנושא:

רופאים מזהירים: נשיקות צרפתיות גורמות לסרטן
נס רפואי: האם נשיקה מהאפיפיור ריפאה גידול סרטני במוחה של בת שנה?
כך תלמדו לנשק טוב יותר - בעזרת המדע

1. אתם פחות לחוצים

אם בסוף יום לחוץ ואינטנסיבי במיוחד אתם מרגישים מותשים, אתם יכולים להאשים את ההורמון קורטיזול, שאחראי על הרבה תהליכים חיוביים כמו החלמה מפציעות והתאוששות מטראומה, אך בריכוזים גבוהים פוגע במערכת החיסונית ובחיוניות המוח, וכן מעלה את סף החרדה ואי השקט. מחקרים על השפעות הנשיקה מצאו שהיא תורמת להפחתת ההפרשה של הורמון זה, מה שמשרה תחושת רוגע שמשפיעה עלינו בטווח הקצר וגם לאורך זמן.

סטרס. ShutterStock
עכשיו יש לכם דרך טובה יותר להפיג לחץ/ShutterStock

2. אתם נראים צעירים וחטובים יותר

כשאנחנו רוצים זרועות שריריות יותר אנחנו מרימים משקולות, כשאנחנו רוצים חזה מוצק יותר אנחנו עושים שכיבות שמיכה, וכשאנחנו רוצים לחזק את שרירי הפנים אנחנו צריכים למצוא את האדם המיוחד הזה שיסכים להתאמן איתנו בדרך הכי כיפית שיש. הנשיקה היא אימון מצוין לשרירי הפנים, שמחזק אותם ומאט את תהליך ההזדקנות. בנוסף, כמה מחקרים מצאו שהנשיקה עוזרת לשרוף פי 2 יותר קלוריות מהממוצע - בין 2 ל-6 קלוריות בדקה.

3. אתם חשופים יותר לזיהומים

בנוסף להשפעות החיוביות של הנשיקה, יש גם סיבה מסוימת לדאגה. מחקר הולנדי שפורסם במגזין Microbiome מצא כי כשאנחנו מתנשקים במשך יותר מ-10 שניות אנחנו מעבירים כ-80 מיליון חיידקים. עוד מצא המחקר כי ככל שנהיה יותר זמן ביחד, כך החיידקים שבאזור חלל הפה שלנו יהיו דומים יותר.

אילוסטרציה. ShutterStock
בטוחים שאתם רוצים את כל החיידקים האלה?/ShutterStock

4. אתם מחוסנים יותר

אם הסעיף הקודם הבהיל אתכם, הנה נתון שדווקא יסדיר לכם את הנשימה: מחקר שפורסם בכתב העת לחקר תופעות פסיכוסומטיות מצא כי החלבונים שמופרשים במהלך הנשיקה מסייעים למנוע התקפים אלרגיים המלווים בעיטושים, נזלת וכאבי ראש. כמו כן מצא אותו המחקר כי הנשיקה מסייעת להוריד את חום הגוף במקרה של תגובה אלרגית. עם זאת, כשתראו את בן הזוג שלכם מנוזל ואדום, אנחנו לא יודעים אם הדבר הראשון שתרצו לעשות זה לתת לו נשיקה צרפתית ארוכה.

5. קל לכם יותר לקבל החלטה

אנתרופולוגים מסכימים חד משמעית – נשיקה היא דרך אידאלית לקבוע אם האדם שמולנו מתאים לנו כבן זוג. מסתבר שהחלק בקליפת המוח שלנו שאחראי לקבל את ההחלטה החשובה מושפע רבות מפעילות השפתיים. הנשיקה מגרה את האזור הזה במוח ומפעילה חמש מתוך 12 מעצבי הגולגולת, שעמלים על איסוף מידע שיעזור לנו לקבוע אם נרצה לקשור את חיינו עם אלה של האדם שמחליף איתנו רוק. ברגע האינטנסיבי הזה מוחנו אוסף מידע חיוני שעוזר לו לקבוע את מידת ההתאמה באמצעות הריח, הטעם והתחושה.

6. פחות כואב לכם

גם אתם מרגישים במהלך הנשיקה שהבעיות שלכם פחות חשובות ושהכאבים הם כבר לא ביג דיל? אז מסתבר שזה לא רק בדמיון שלכם. במהלך הנשיקה מופרש אדרנלין שמסייע להחלים מהר יותר מפציעות ולהתמודד בצורה יעילה וטובה יותר עם כאבים. בנוסף, במהלך הרגע הקסום הזה מופרשים אנדרופינים, המסייעים גם הם להתגבר על הכאב.

אישה סובלת מכאב ראש. ShutterStock
נשקו לשלום את הכאב/ShutterStock

7. הפה שלכם נקי יותר

מכירים את הפרסומות למסטיקים שמהללים את חשיבותם למניעת עששת? אז מסתבר שלא רק המסטיקים עוזרים לעשות זאת – כל עוד תפעילו את שרירי הלסת, ולא משנה באיזו צורה, יופרש בפיכם רוק בריכוז גבוה יותר, שמשמש כאמצעי טבעי לניקוי הפה וכדרך יעילה במיוחד למנוע עששת והתפתחות זיהומים שונים בחלל הפה.

8. אתם מאושרים יותר

אושר הוא תגובה כימית והוא מושפע לא רק ממצבנו הנפשי ומהמחשבות שלנו, אלא גם מההורמונים שפועלים בגוף. הנשיקה מגרה את העצבים בשפה, מה שגורם להפרשת ההורמון דופמין, שאחראי על ההנאה ומסייע לנו לחוש נינוחים ושמחים יותר. הדופמין גם מעצים את תחושת הסיפוק, שגורמת לנו לרצות עוד ועוד ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully